Zaostřeno na business

Načerpejte inspiraci pro Váš business. Přinášíme Vám studie, články a rozhovory se zajímavými lidmi nejen z oblasti telekomunikací.

Kategorie


Firmy, korporace a veřejná správa
800 111 777 nebo *77
z O2 mobilního telefonu
korporace@o2.cz www.o2.cz/corporate

Linka pro podnikatele
800 203 203 nebo *52
z O2 mobilního telefonu
firmy@o2.cz www.o2.cz/podnikatel

PPL používá řešení Bulk SMS

Rozesílat denně spolehlivě a především levně desítky tisíc SMS není rozhodně jednoduchá úloha, jak by se mohlo zpočátku zdát. Řešení Bulk SMS, jež společnost PPL implementovala a využívá, přináší spolehlivost, úspory a v neposlední řadě i plně automatický provoz.

„Příběh začal v závěru roku 2012, kdy společnost PPL, která je součástí holdingu DHL, začala řešit úkol, jak zákazníkům internetových obchodů doručovat informace o stavu doručení zásilek, které jim dopravuje. Dost to souviselo i s dalším partnerským programem, který PPL v té době připravovala, zasíláním zásilek nejenom klientům přímo domů, ale také do míst v partnerské síti, např. do obchodů, kde si je mohou vyzvedávat, kdy se jim to hodí, a nemusejí čekat na příjezd dopravce,“ zahájil náš rozhovor Radek Šeda, manažer projektu.

Na první pohled jednoduchá úloha doručit levně adresátům SMS zprávy generované aplikací, která v PPL zajišťuje vyskladnění a rozesílku zásilek, a zdálo by se, že nejde o nic složitého. Technické řešení musí mít ale vysokou dostupnost, více cest k doručení SMS, sledování jednotlivých cest a automatické přesměrování provozu.

Řešení Bulk SMS, které O2 spolu se svým partnerem nabídla, je ale jednoduché. Datová věta obsahující SMS zprávu, kterou aplikace vytvoří, se prostřednictvím speciálního rozhraní a datového kanálu, jímž je v daném případě virtuální privátní síť přes internet, předává ke zpracování do sítě O2. Řešení využívá aktuální databázi všech přenesených telefonních čísel a na jejím základě třídí odcházející SMS podle příjemců na zákazníky O2 a zákazníky ostatních mobilních operátorů a prostřednictvím příslušných SMS konektorů je předává do sítí jednotlivých operátorů k doručení. Výhodou řešení je, že v případě nouze je vždy možné zprávy směrovat i přes konektor jiného operátora nebo přes zahraničního partnera. Monitoring provozu s dynamickým přesměrováním v případě výpadku některé z cest tak posílá SMS na jiný SMS konektor, pro zákazníka ale nevzniká dodatečný náklad. Naštěstí k takovým situacím dochází zřídka. V rámci České republiky lze SMS dokonce doručovat i na telefony v pevné síti.

Přidanou hodnotou řešení Bulk SMS je rovněž možnost použít náhradní jméno odesílatele. Příjemce nedostává zprávu z neznámého telefonního čísla, nýbrž jako jméno odesílatele se vkládá text, z něhož lze jednoduše vyčíst, od koho SMS pochází a čeho se týká. O počtu odeslaných SMS je zákazník pravidelně informován. Vysoká propustnost systému a možnost jejího dalšího nastavení přidanou hodnotu ještě zvyšují.

Služba Bulk SMS je orientována na Českou republiku a české prostředí, je však možné nabídnout podobné řešení i zahraničí.

„Začátkem léta, v červenci loňského roku jsme měli postavený pilot a od srpna řešení běží. Vše funguje online a automaticky,“ pokračuje Radek Šeda a uzavírá: „Původní předpoklad, že se bude posílat asi 20 000 SMS denně, tedy v pracovní dny pondělí až pátek, se naplnil s tím, že v prosinci, před Vánoci, což je v PPL ten nesilnější měsíc, byl počet SMS téměř dvojnásobný.“

 

 

Ohodnoťte prosím článek počtem hvězd.





 
Zpět
 
Kontakty    RSS